Här på min blogg kommer jag att skriva om drömmar tankar.

Ansvaret är ditt eget. Ingen ursäkt kommer att rädda dig från att ta ansvar om du misslyckas eller vägrar bli framgångsrik. För om du accepterar att bli framgångsrik, krävs det bara en sak och det är lustigt nog någonting du själv kan kontrollera, nämligen ditt sinnestillstånd. Ett sinnestillstånd är något man skapar. Det kan inte köpas, det måste skapas av en själv. Så tänk rätt i pengarnas tid. Tappa inte kontrollen då blir det dyrt.
Det är ett krav att man bildar sig en egen uppfattning om en aktie och inte köper rakt av de jag rekommenderar. Lycka till.
Svenska börsen Börsen idag - finansportalen.se‎ USA - Euroinvestor Börser | Börslänkar - Borser.se
Blogg: . http://www.tradevenue.se/Ekonomiblogg


söndag 13 januari 2013

Vad tror ni om läget, både på lång och kort sikt?

Stockholmsbörsen har hittills stigit med 2,5 %inlett det här nya börsåret väldigt bra.Om jag också ska få med mina aningar om börsen på kort sikt de närmsta månaderna så tror jag även att den utvecklingen kan bli bra. Jag tror att börsen kommer stiga med hjälp av och på grund av bolagsrapporterna som allt mer börjar komma in den närmsta tiden. Min förhoppning är att marknaden under den här närmsta tiden kommer fokusera på just dessa rapporter så att börsen för en gångs skull verkligen speglar hur företagen faktiskt presterar. När rapportsäsongen tar slut så tror jag tyvärr att fokus återigen kommer ligga på mer makromässiga saker som tex USA. Det kommer nog sätta press på marknaden och tynga ner börsen igen, tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar