Här på min blogg kommer jag att skriva om drömmar tankar.

Ansvaret är ditt eget. Ingen ursäkt kommer att rädda dig från att ta ansvar om du misslyckas eller vägrar bli framgångsrik. För om du accepterar att bli framgångsrik, krävs det bara en sak och det är lustigt nog någonting du själv kan kontrollera, nämligen ditt sinnestillstånd. Ett sinnestillstånd är något man skapar. Det kan inte köpas, det måste skapas av en själv. Så tänk rätt i pengarnas tid. Tappa inte kontrollen då blir det dyrt.
Det är ett krav att man bildar sig en egen uppfattning om en aktie och inte köper rakt av de jag rekommenderar. Lycka till.
Svenska börsen Börsen idag - finansportalen.se‎ USA - Euroinvestor Börser | Börslänkar - Borser.se
Blogg: . http://www.tradevenue.se/Ekonomiblogg


måndag 18 februari 2013

Många klarar inte:

Många klarar inte oförutsedd utgifter: Nästan vart fjärde svenskt hushåll, 22 procent, skulle inte klara av en oförutsedd utgift på 5.000 kronor utan att det påverkar privatekonomin märkbart.34 procent skulle inte klara 10.000 kronor och 49 procent skulle ha svårt med en extrautgift på 20.000. Det visar en undersökning som gjorts av Länsförsäkringar bland svenskar i åldern 25-65 år. Fler män än kvinnor tror sig kunna klara av oförutsedda utgifter, oavsett belopp. I hushåll med två vuxna uppger 85 procent att de skulle kunna hantera en extra utgift på 5.000, jämfört med 45 procent för hushåll med bara en vuxen med barn. Det är viktigt att skaffa sig ett buffertsparande på ett vanligt bankkonto. Det kan ju ta sin tid att få ihop det så man måste sätta i gång med ett månadssparande, tycker jag. "Även om det är väldigt lite man kan sätta av, så är det bättre än ingenting". Man kanske har haft hål att fylla sedan gammalt. Och så konsumerar man glatt, jag tror att sms-lån och kortkrediter ofta får fungera som livboj när bilen går sönder eller tandläkarräkningen blir hög.

1 kommentar:

  1. Vittnesmål om hur jag erbjöds ett lån utan säkerhet för bara 2%.
    Jag är Farida Agus Setiawati och jag är ett levande vittnesbörd om de goda nyheterna om Amanda Loan Firm.
    Lyssna, ingen långivare här är villiga att hjälpa dig, utan de är bara här för att slita dig dina surt förvärvade pengar. Min man och jag sökte för lån från olika långivare på nätet men i slutet var vi lurade och lurade av våra pengar genom olika lån företag på nätet.
    Vi lånade även pengar för att betala dessa online långivare men i slutet fick vi ingenting.
    Jag och min man var i skuld och vi hade ingen att köra till för att få hjälp, vårt familjeföretag rasat och vi kunde inte få pengar för att möta våra dagliga utgifter tills vi infördes till Mrs Amanda som hjälpte oss genom att erbjuda oss ett oskyddat lån.
    Kontakta Mrs. Amanda idag för ditt lån och glömma någon här lovar du lån på grund vid den senare slut kommer du inte få något lån från dem.
    För mer information om hur du når Mrs Amanda eller följa hennes låneförfaranden, Skriv mig genom någon av min e-post, faridaaguss@gmail.com och kunfarida@outlook.com.
    Eller så kan du skicka ett mail till Mrs Amanda på amandaloan@qualityservice.com, amandarichardssonloanfirm@gmail.com och amandaloanfirm@cash4u.com

    SvaraRadera