Här på min blogg kommer jag att skriva om drömmar tankar.

Ansvaret är ditt eget. Ingen ursäkt kommer att rädda dig från att ta ansvar om du misslyckas eller vägrar bli framgångsrik. För om du accepterar att bli framgångsrik, krävs det bara en sak och det är lustigt nog någonting du själv kan kontrollera, nämligen ditt sinnestillstånd. Ett sinnestillstånd är något man skapar. Det kan inte köpas, det måste skapas av en själv. Så tänk rätt i pengarnas tid. Tappa inte kontrollen då blir det dyrt.
Det är ett krav att man bildar sig en egen uppfattning om en aktie och inte köper rakt av de jag rekommenderar. Lycka till.
Svenska börsen Börsen idag - finansportalen.se‎ USA - Euroinvestor Börser | Börslänkar - Borser.se
Blogg: . http://www.tradevenue.se/Ekonomiblogg


onsdag 23 januari 2013

Styrkan hos stora drömmar:

Jag är tillräckligt engagerad i det jag sysslar med idag. kontroll för mig är att ha full koll på OMX Börsen varje dag. Vi som har till mål att lyckas, kan glädja oss åt att i denna föränderliga värld, krävs nya sätt att lösa problem, nya ledare, nya uppfinningar, nya metoder att utbilda, nya sätt att sälja, nya böcker, nya former för tv och film. Bakom allt detta nya finns en egenskap som man måste ha för att vinna. Beslutsamhet vetskap om vad man vill och en brinnande önskan att uppnå det. Vi som har ambitionen att lyckas skall ha klart för oss att de verkliga ledarna i världen alla är och har varit människor som tagit vara på outnyttjade chanser och använt sig av den styrka som finns inbyggd i viljan. Och dessa människor har sedan byggt skyskrapor, städer, fabriker, flygplan, bilar och allt det andra som gör tillvaron angenämare. Om det du tror på är sunt och du verkligen tror på det själv, skall du genomföra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar