Här på min blogg kommer jag att skriva om drömmar tankar.

Ansvaret är ditt eget. Ingen ursäkt kommer att rädda dig från att ta ansvar om du misslyckas eller vägrar bli framgångsrik. För om du accepterar att bli framgångsrik, krävs det bara en sak och det är lustigt nog någonting du själv kan kontrollera, nämligen ditt sinnestillstånd. Ett sinnestillstånd är något man skapar. Det kan inte köpas, det måste skapas av en själv. Så tänk rätt i pengarnas tid. Tappa inte kontrollen då blir det dyrt.
Det är ett krav att man bildar sig en egen uppfattning om en aktie och inte köper rakt av de jag rekommenderar. Lycka till.
Svenska börsen Börsen idag - finansportalen.se‎ USA - Euroinvestor Börser | Börslänkar - Borser.se
Blogg: . http://www.tradevenue.se/Ekonomiblogg


torsdag 16 januari 2014

Passiva inkomster i min tillväxt-maskin:

                              "Jag har döpt den till min "tillväxt-maskin"

Skulle inte det vara en härlig känsla? Att veta att man får 5 000 kronor per månad i utdelning från sina aktier. För att inte tala om det faktum att du kommer kunna få en löneökning på 2 till 5 % per år,kan variera beroende på vad man tjänar utan att behöva anstränga dig. För att få det är ju förutsat att man återinvestera utdelningen, och samtidigt lite nya pengar.  


Den enda resursen som jag använder för att bygga upp en tillväxt - maskin är pengar från
utdelning. Ibland lägger jag in även lite nya pengar så blir det bättre efäkt i tillväxt - maskinen. Mitt mål är 5 000 kronor per månad nu ligger jag på 2 000 kronor per månad. Så det är en bit kvar kämpar på med att få pusselbitarna att falla på plats.


Pengarna måste sättas i arbete för att det ska vara möjligt att i framtiden kunna njuta av tillväxt - maskin  fulla potential. Det som är fantastiskt med pengar är att de är beredda att arbeta åt dig 24 timmar om dygnet under årets alla dagar. Det är givetvis viktigt att de pengar som du väljer att investera är sådana du kan avvara långsiktigt. Att bygga upp en egen tillväxt - maskin  kan ta många år, vilket man måste vara beredd på. När du väl har börjat investera pengar i aktier med stabil utdelningstillväxt kommer du dock att inse värdet av att göra det och det magiska som sker när företagen år efter år höjer utdelningen till dig som aktieägare. 


Har du mycket pengar liggandes på ett konto med ingen eller låg ränta eller i dyra fonder som du tänkt ha där i många år framöver bör du tänka om när det gäller din privatekonomi. Många av oss funderar på att byta bank, men få gör det  Råd&Rön - Så byter du bank  Hur glad kommer du vara om 10 år när du kan konstatera att dina pengar på bankkontot har vuxit med 1 % per år eller att du årligen har betalat en fondförvaltare 2 % per år, hur dåligt fonden än har gått. Eftersom det är dina pengar är det givetvis du som ska få all avkastning, man ska kunna känna sig nöjd i framtiden över de investeringsbeslut man har tagit tidigare i sitt liv eller hur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar