Här på min blogg kommer jag att skriva om drömmar tankar.

Ansvaret är ditt eget. Ingen ursäkt kommer att rädda dig från att ta ansvar om du misslyckas eller vägrar bli framgångsrik. För om du accepterar att bli framgångsrik, krävs det bara en sak och det är lustigt nog någonting du själv kan kontrollera, nämligen ditt sinnestillstånd. Ett sinnestillstånd är något man skapar. Det kan inte köpas, det måste skapas av en själv. Så tänk rätt i pengarnas tid. Tappa inte kontrollen då blir det dyrt.
Det är ett krav att man bildar sig en egen uppfattning om en aktie och inte köper rakt av de jag rekommenderar. Lycka till.
Svenska börsen Börsen idag - finansportalen.se‎ USA - Euroinvestor Börser | Börslänkar - Borser.se
Blogg: . http://www.tradevenue.se/Ekonomiblogg


söndag 10 februari 2013

Ut till landet, ut till fåglar:

Ut till fåglarna: På landet igen. Vi har satt som mål i år att verkligen åka ut varje helg det inte är något specifikt – förr om åren har det ofta blivit att vi liksom glömt att planera och så hoppsan hejsan är det fredag och ingen mat är köpt och det är ju lite att planera. Och det finns massor saker att hitta på, jag inbillar mig ofta att det är soft och härligt att bara lalla runt när man är ledig. När jag tittade på fåglarna märkte jag att någon stod bredvid mig. Det var hunden som smugit sig fram, och jag insåg att hon njöt lika intensivt som jag över att va här. Som inte längre unga delar hon och jag många krämpor; synen har blivit sämre, liksom hörseln. Men åtminstone hon har väderkornet kvar, och jag såg hur hon söp in alla dofter med sin känsliga nos. Jag vill tro att vi på både något sätt kände att det faktiskt varit värt att härda ut ännu en vinter för en stund som denna.

3 kommentarer:

  1. Om vi flyttar till lägenhet så kanske vi skaffar oss ett sommarnöje igen. Saknar verkligen ett ställe för avskildhet och eftertanke.
    En trevlig beskrivning av en stund vid din oas. Hoppas att du lyckas hålla det du lovat dig själv inför säsongen ...

    SvaraRadera
  2. Vittnesmål om hur jag erbjöds ett lån utan säkerhet för bara 2%.
    Jag är Farida Agus Setiawati och jag är ett levande vittnesbörd om de goda nyheterna om Amanda Loan Firm.
    Lyssna, ingen långivare här är villiga att hjälpa dig, utan de är bara här för att slita dig dina surt förvärvade pengar. Min man och jag sökte för lån från olika långivare på nätet men i slutet var vi lurade och lurade av våra pengar genom olika lån företag på nätet.
    Vi lånade även pengar för att betala dessa online långivare men i slutet fick vi ingenting.
    Jag och min man var i skuld och vi hade ingen att köra till för att få hjälp, vårt familjeföretag rasat och vi kunde inte få pengar för att möta våra dagliga utgifter tills vi infördes till Mrs Amanda som hjälpte oss genom att erbjuda oss ett oskyddat lån.
    Kontakta Mrs. Amanda idag för ditt lån och glömma någon här lovar du lån på grund vid den senare slut kommer du inte få något lån från dem.
    För mer information om hur du når Mrs Amanda eller följa hennes låneförfaranden, Skriv mig genom någon av min e-post, faridaaguss@gmail.com och kunfarida@outlook.com.
    Eller så kan du skicka ett mail till Mrs Amanda på amandaloan@qualityservice.com, amandarichardssonloanfirm@gmail.com och amandaloanfirm@cash4u.com

    SvaraRadera