Här på min blogg kommer jag att skriva om drömmar tankar.

Ansvaret är ditt eget. Ingen ursäkt kommer att rädda dig från att ta ansvar om du misslyckas eller vägrar bli framgångsrik. För om du accepterar att bli framgångsrik, krävs det bara en sak och det är lustigt nog någonting du själv kan kontrollera, nämligen ditt sinnestillstånd. Ett sinnestillstånd är något man skapar. Det kan inte köpas, det måste skapas av en själv. Så tänk rätt i pengarnas tid. Tappa inte kontrollen då blir det dyrt.
Det är ett krav att man bildar sig en egen uppfattning om en aktie och inte köper rakt av de jag rekommenderar. Lycka till.
Svenska börsen Börsen idag - finansportalen.se‎ USA - Euroinvestor Börser | Börslänkar - Borser.se
Blogg: . http://www.tradevenue.se/Ekonomiblogg


torsdag 19 december 2013

Samlare tänker också på sin ekonomi:

 

Samlarintresset håller inte på att dö ut säger de som samlar själva. Men då det är ekonomiskt kärvare tider håller folk hårdare i sina pengar. Jag själv samlar på riktigt gamla rariteter"fickklockor"
Just nu kan man också se att folk är lite försiktiga med sina pengar. De flesta har nog pengar att spendera men i dag kanske man inte sätter ut lika mycket på samlingsobjekt.

Också samlandet går i vågor, Då det begav sig kunde man få bra betalt för fickklockor men i dag får man inte det. Kanske för riktigt gamla rariteter, men jag tänker långsiktigt.

Ibland har samlarintresset med politiska händelser att göra. Då EU grundades började många samla på mynt men de är inte så väldigt populära nu längre. Om EU i framtiden upplöses blir mynten säkert åter eftertraktade bland samlare.

Hembygden intresserar:

Jag har sett att allt möjligt som har med hembygden att göra intresserar människor i dag. Det kan vara turistvimplar och märken man fäster på kläderna, men också fotografier, medaljer och militärt material intresserar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar