Här på min blogg kommer jag att skriva om drömmar tankar.

Ansvaret är ditt eget. Ingen ursäkt kommer att rädda dig från att ta ansvar om du misslyckas eller vägrar bli framgångsrik. För om du accepterar att bli framgångsrik, krävs det bara en sak och det är lustigt nog någonting du själv kan kontrollera, nämligen ditt sinnestillstånd. Ett sinnestillstånd är något man skapar. Det kan inte köpas, det måste skapas av en själv. Så tänk rätt i pengarnas tid. Tappa inte kontrollen då blir det dyrt.
Det är ett krav att man bildar sig en egen uppfattning om en aktie och inte köper rakt av de jag rekommenderar. Lycka till.
Svenska börsen Börsen idag - finansportalen.se‎ USA - Euroinvestor Börser | Börslänkar - Borser.se
Blogg: . http://www.tradevenue.se/Ekonomiblogg


torsdag 26 december 2013

Senaste tidens kursrusning gör dock att jag avvaktar:

Idag har jag varit på en långpromenad med vår hund. Som är en West highland white terrier. För mig är en långpromenad minst 1 timme och mer. Träffat en god vän ! Promenerade, fikade och pratade. Vi har  gemenskapen i att prata om aktier & Investeringar med hög avkastning. Han gav mig ett par minnesvärda timmar. Det vi pratade om var day trading men det är hög risk med det.  Känner mig taggad inför  börsens öppnad på fredag.
 
Tänkte därmed publicera detta inlägget som beskriver hur man tjänar pengar på kortsiktig handel. Daytrading i strikt bemärkelse handlar om att köpa och sälja under dagen. Jag fick ett tips om en aktie som har bra rörelser över dagen. Det handlar om medicinteknikbolaget Ortivus som fortsätter att stiga brant på Stockholmsbörsen efter måndagens besked om att bolaget vunnit en betydande europeisk upphandling gällande elektroniska patientjournaler. 
Ortivus B - SvD Näringsliv - affärsnyheter, börs och analys - nliv.se ...



Det förekommer att personer i Sverige har slutat sina arbeten för att ägna sin tid på day trading. De använder sig i huvudsak av teknisk analys för att kunna förutspå kortsiktiga rörelser på marknaden. I USA har det gjorts flera vetenskapliga undersökningar om utfallet.

Forskare har med hjälp av statistik från mäklarfirmorna fastställt att en absolut majoritet slutar med daytrading efter några år, antingen helt utan kapital eller med ett kraftigt reducerat kapital.

Ett måste är, förutom en mäklare med lågt courtage, och tradingkapital att man har en oerhört bra diciplin, och förmåga att växla mellan uppgång och nedgång. Den som daytradar måste kunna tjäna pengar oavsett om marknaden går upp eller ned. Klarar man endast av att tjäna pengar på uppgång, så bör man inte syssla med daytrading.

Ett vanligt råd till den som vill daytrada är att aldrig satsa för mycket i relation till kapitalet. Det gäller att har god likviditet så att man skall kunna klara av en längre förlustserie, utan att bli handlingsbegränsad.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar